• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån med anmärkningar?

Tingeling

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2014
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag och min sambo är i behov av större bostad och funderar på att köpa hus. Grejen är den att min sambo har betalningsanmärkningar med sig in i vårt förhållande från sitt tidigare äktenskap, den sista försvinner till årsskiftet, han har inte dragit på sig nya betalningsanmärkningar och han är helt skuldfri. Om jag själv ska stå som låntagare (för ett bolån) hos banken så kommer vi ingenstans då lånet blir jätte fjuttigt. Vi har en bra årsinkomst på sammanlagt ca 600.000:- förra året, vi är båda fast anställda, finns det någon chans att han får stå med som låntagare i dagsläget med dessa förutsättningarna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Bluestep får ni säkert på.
 

Tingeling

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2014
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Bluestep vill jag undvika med deras höga räntor.
 

Chris

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
6 Juli 2014
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
alla banker bör funka, att din sambo har bet.anm är ett problem, med har du en prickfri kreditupplysning och din sambos "synder" är gamla (vilket jag fattade det som) ska en vettig bankman/kvinna låta er få lån ändå.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Anmärkningar ska inte vara ett hinder.fick jag till svar en gång jag sökte men skuldsaldo blev det tvärstopp då måste skulder lösas.gäller alla banker även bluestep.
Men endast anmärkningar var då inga problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp